You are currently viewing איך מעצבים פינות אוכל לארוחות בלתי נשכחות?

איך מעצבים פינות אוכל לארוחות בלתי נשכחות?

 

מחפשים טיפים לעיצוב פינות אוכל יפות ופונקציונליות? כן, אלו חללים שקצת בעייתי להצליח לראות כיצד לעצב ממבט ראשון.
הם צריכים להיות מאוזנים מבחינת פונקציונליות ומה שהם תורמים לבית, לבין היופי והחן שהם תורמים לבית בצורה שאינה גורעת או מוגזמת אלא רק מוסיפה.

בין אם אתם צריכים פינות אוכל חדשות לחלוטין או רוצים לעצב את החדר או האזור של פינת האוכל בצורה מיוחדת, להלן מספר טיפים שיעזרו לכם להתחיל לחשוב בכיוון הנכון.

 

מהי מטרת השימוש של פינות אוכל עבורכם?

אם אתם מתחילים לעצב את החדר מאפס, לפני שאתם מתחילים לבחור את הצבעים של הקירות או הצורה של המנורות, כדאי לשאול את עצמכם מהו השימוש העיקרי של החדר? האם תבלו בו בעיקר כמשפחה, אוכלים ארוחות ערב מפנקות ביחד? או שאולי הוא מיועד רק למטרות אירוח או עבודה משותפת? כמה אנשים יישבו לשולחן בממוצע? והאם על העיצוב להיות חם ומזמין, מקצועי ועוצמתי או דווקא עדין ואלגנטי?

שאלות אלו עוזרות לכם להבין כיצד, איך, מתי ועל ידי מי ינוצל החלל ובזכות זאת לאפיין את האופן שבו יעוצב בצורה פונקציונלית ונוחה יותר.

החלטות מסוג זה משפיעות על כל מערך העיצוב ולרבות בחירת הריהוט, הצבעים ואת אופי הזרימה של החדר.

אם אינכם בטוחים היכן להתחיל, אתם תמיד יכולים להכין לוח שעם ולהדביק עליו מגוון של רעיונות, כדי לרכז את כל המחשבות בתצורת תמונות מסודרת.

אתם יכולים לקחת רעיונות ממקומות ובתים שאתם אוהבים כמו גם מעיתונים ומגזינים. גזרו תמונות של רהיטים, צבעים וחללי פינות אוכל שאהבתם והדביקו אותם יחד כדי לקבל מהם השראה.

אתם תופתעו לגלות כמה מהר הרעיון הופך למערך עיצוב סופי וכוללני.

 

אופי הזרימה של פינות אוכל וגודל החלל הפוטנציאלי

במקרה של פינות אוכל נדמה שאופן הפיזור של הריהוט בחלל הוא דיי פשטני: כל מה שצריך הם שולחן במרכז, כיסאות מסביבו וזהו, לא?! כן… אבל זו רק אופציה אחת מתוך מיליון, כאשר כל אפשרות מביאה לסידור אחר המציג פינות אוכל בצורה מיוחדת ומדויקת יותר לצרכים שלכם.

אם חלל פינת האוכל שלכם קטן יחסית, קריטי אף יותר לבחון אם אופן הפיזור השגרתי של הרהיטים מתאים לכם או שמא כדאי להיות יותר יצירתיים.

בחדרי פינות אוכל קטנים יחסית, יתכן וכדאי לכם לשקול ולבחור בשולחנות עגולים, בכדי להעניק תחושה של מרחב לחלל ולאפשר תנועה נוחה.

אם עדיין יש לכם מקום, תמיד תוכלו להוסיף כורסא אחת או שתיים לשדרוג החמימות בחלל או לחלופין אזור בו הילדים יכולים לאכול כשהמבוגרים יושבים לשולחן.

לעומת זאת, בחדרי פינות אוכל גדולים דווקא מומלץ לבחור בשולחנות גדולים שכמו צפים במרכז החלל. כדאי לשלב בחדר ספרייה או כוננית שיעניקו לו מראה חם ויאפשרו לבלות בו גם זמן מנוחה ואינטלקטואליה בקריאה.

ארונות וכונניות אף מאפשרות להציג חפצי נוי, זכוכית ומגוון אוספים לראווה, בכדי להעניק לחלל מראה חם ומזמין יותר, כמו גם אישי יותר.

 

פינות אוכל וצבעים

בסופו של יום, חשוב שבכל חלל בבית שלכם תורגש הנגיעה האישית שלכם, וחלל פינות האוכל אינו שונה. מומלץ להתחיל בבחירת הצבעים: כהים או בהירים, קיציים או חורפיים, מודרניים או קולוניאליים, ולהמשיך משם.

מומלץ מאוד להשקיע ולצבוע קיר אחד בחדרי פינות אוכל בצבע שונה, מאחר וכיום הבעייתיות העיקרית של פינות אוכל היא שהן מאוד אנמיות ומשעממות בנראות שלהן בשל היעדר צבעים.

תוספת של קיר בצבע אדום, זהב או אפילו סגול בהיר או תכלת יכולים להעניק לכל פינת אוכל מראה מרענן ומזמין, שמעודד להגיע ולשבת בה גם בימים שבהם אפשר לסיים את היום מול הטלוויזיה.

עיצוב פינות אוכל הוא תהליך לא פשוט, במיוחד מאחר ומדובר בחלל שיש לעודד את השימוש בו לעיתים קרובות.

בכדי לעצב חדרי פינות אוכל חמים ומזמינים, הקפידו לבחון מהי המטרה העיקרית לשמה אתם מעצבים את החדר, כמו גם כיצד הכי חכם לבחור ולפזר את פרטי הריהוט בהתאם לגודל החלל והקיבולת שלו.

לשדרוג הנראות של החלל, הקפידו לנסות ולשלב בו צבעים ייחודיים המעוררים תחושות של חום, כמו גם שלווה ונינוחות.

×

עגלת קניות